preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška

Login
Osobna karta škole

Sandučić povjerenja

Društvene mreže


Školska knjižnica

Radovi mladih novinara

UDŽBENICI

RED BUTTON

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

CARNet
Glazbeni odjel

Ja i sva moja lica

Školska prehrana

Nove rubrike

Logo naše škole

Korisno

Priloženi dokumenti:
opcinaGrad.ppsx

Skole.hr
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2010.

Ukupno: 937172
Ovaj mjesec: 3129
Danas: 25
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Intervju s pedagoginjom: Prihvaćanje različitosti uči se „od malih nogu“
Autor: Sanela Jurić, 15. 11. 2021.

Povodom Međunarodnog dana tolerancije, koji se obilježava 16. studenoga svake godine na prijedlog Opće skupštine Ujedinjenih naroda, članice Novinarske skupine, Tihana i Bruna provele su intervju s pedagoginjom Slavicom Ordanić Janošević koja im je kroz razgovor ukazala na svakodnevnu važnost tolerancije u međuljudskim odnosima. Cilj obilježavanja Međunarodnog dana tolerancije je podići svijest o važnosti tolerancije, odnosno o važnosti prihvaćanja i uvažavanja tuđih ideja, stavova i načina života. Intervju donosimo pod opširnije.


1. Radite već dugo, kao pedagog, u školi. Možete li nam, stoga, reći kada je bilo više slučajeva netolerancije među učenicima - sada ili na početku Vaše karijere?

U školi radim kao stručni suradnik dugi niz godina. Važnu ulogu ima odgoj na formiranje mlade osobe te razvoj pozitivnih vrijednosti. Učimo učenike prihvaćanju različitosti te da su sva djeca jednako vrijedna. U vremenu suvremene tehnologije susrećemo se s novim izazovima i poteškoćama preko interneta, pa djecu educiramo o sigurnom korištenju sadržaja interneta i društvenih mreža.

 

2. Prihvaćaju li učenici različitosti više u nižim ili višim razredima? Što mislite zbog čega je tako?

U odgojnom radu važnu ulogu imaju preventivni programi te program odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji promiče pozitivne i prihvatljive oblike ponašanja među vršnjacima. Kod učenika viših razreda s obzirom na razvojne karakteristike, ulaskom u pubertet uočene su promjene u ponašanju te ih je potrebno senzibilizirati na uvažavanje različitosti među ljudima.

 

3. Jeste li ikada naišli na slučaj netolerancije tolike težine da je to prešlo i u fizički obračun između učenika? Ako jeste, kako postupate s učenicima u takvim situacijama?

U radu se susrećemo s raznim situacijama bilo da se radi o verbalnom sukobu ili fizičkom. S učenicima radimo individualno po modelu restitucije (postupak popravljanja učinjene štete). Na satu razrednika s učenicima razgovaramo o usvajanju socijalnih vještina, nenasilnom rješavanju sukoba te prihvaćanju različitosti.

 

4. Biste li rekli da više tolerancije ima u "dječjem svijetu" ili svijetu odraslih?

Teško je na to pitanje odgovoriti. Djeca su često ogledalo svojih roditelja i učitelja. Odrasli trebaju biti uzor svojoj djeci te ih usmjeravati na usvajanje ljudskih vrijednosti i učiti ih toleranciji.

 

5. Koje školske aktivnosti provodite (kao stručna služba Škole) kako bi se povećao prag tolerancije među djecom?

Škola ima važnu ulogu u prevenciji i edukaciji djece te sprječavanju neprihvatljivih oblika ponašanja. S učenicima provodimo radionice na satu razrednika s ciljem prevencije vršnjačkog nasilja te prihvaćanja različitosti: „Sto ljudi, sto ćudi“. Dobra školska klima doprinosi pozitivnom razvoju svakog pojedinca, jačanju samopouzdanja i tolerancije među djecom.

Intervju provele članice Novinarske skupine: Bruna Ljubičić i Tihana Mihić (7.c)

Fotografije: Vedran Šperanda, mag. knjižničarstva





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju