preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška

Login
Osobna karta škole

Sandučić povjerenja

Društvene mreže


Školska knjižnica

Radovi mladih novinara

UDŽBENICI

RED BUTTON

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

CARNet
Glazbeni odjel

Ja i sva moja lica

Školska prehrana

Nove rubrike

Logo naše škole

Korisno

Priloženi dokumenti:
opcinaGrad.ppsx

Skole.hr
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2010.

Ukupno: 933569
Ovaj mjesec: 5241
Danas: 106
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. veljače - Međunarodni dan materinskoga jezika
Autor: Vedran Šperanda, 25. 2. 2015.

„Organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu pri Ujedinjenim narodima (UNESCO) donijela je 1999. godine odluku o proglašenju 21. veljače Međunarodnim danom materinskoga jezika. S ciljem promicanja jezične raznolikosti i višejezičnog obrazovanja UNESCO želi podsjetiti da jezici nisu samo vitalan dio civilizacijskog kulturnog naslijeđa, već i nezamjenjivi izraz ljudske kreativnosti i veličanstvene različitosti“, navodi  Portal za škole.


Ovogodišnji Međunarodni dan materinskoga jezika  u našoj je školi obilježen organizacijom višednevnih aktivnosti (17. - 25. veljače). Učenici, učitelji razredne nastave i knjižničar su se u natjecateljskom duhu prisjetili vrijednosti materinskoga jezika, prvog jezika koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Tako su se učenici prvih razreda natjecali u rješavanju zadataka: napiši što više riječi koje započinju slovom „m“, prepoznaj predmet sa slike i upiši slova koja nedostaju, od ponuđenih slova složi što više riječi, od izrezanih riječi pravilno složi rečenicu.

Učenici drugih razreda imali su sljedeće zadatke: od izrezanih riječi pravilno složi drugu kiticu pjesme „Ide zima“ i zalijepi na papir, ponuđene riječi pravilno rastavi na slogove,  od izrezanih riječi pravilno složi upitne rečenice, jesne rečenice pravilno preoblikuj u niječne rečenice, prisjeti se i pravilno zapiši prvu kiticu pjesme „Zeko i potočić“.

Učenici trećih razreda nadmetali su se u zadacima: pravilan redoslijed riječi u rečenici, pravilno oblikovanje jesnih, niječnih i upitnih rečenica; spoji lik i književno djelo kojem pripada, pravilno poredaj redoslijed kitica pjesme „Danas je fašnik“, razvrstaj riječi u tablicu (imenice, glagoli, pridjevi), od zadane imenice napravi umanjenicu i uvećanicu.

Učenici četvrtih razreda u svakoj smjeni morali su se dobro pomučiti kako bi uspješno riješili svoje zadatke. Tako su učenici njemačke smjene imali zadatke: upotrijebi tablicu i odgonetni imena književnih vrsta, a potom pročitaj tvrdnje i napiši kojoj književnoj vrsti pripadaju; oboji istom bojom dječji roman i njegovog autora, imenice preoblikuj u pridjeve muškoga roda te ih pravilno upiši u križaljku, a potom odgovori kakvi su to pridjevi; rješavanje osmosmjerke – posvojni pridjevi. Učenici engleske smjene su imali zadatke: poveži pjesme s njihovim autorom, poveži tekst književnog djela s njegovim autorom, pravilno razvrstaj zadane riječi u tablicu (imenice, glagoli, pridjevi), dopuni stihove naše himne, zadanim riječima dodaj slova ije, je, č i ć; zaokruži pravilno, a prekriži nepravilno napisane riječi, igra s velikim početnim slovom i interpunkcijskim znakovima u tekstu.

FOTOGALERIJA

Tekst i foto: Vedran Šperanda, knjižničar





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju