2015-02-25 18:16:11

21. veljače - Međunarodni dan materinskoga jezika

„Organizacija za obrazovanje, znanost i kulturu pri Ujedinjenim narodima (UNESCO) donijela je 1999. godine odluku o proglašenju 21. veljače Međunarodnim danom materinskoga jezika. S ciljem promicanja jezične raznolikosti i višejezičnog obrazovanja UNESCO želi podsjetiti da jezici nisu samo vitalan dio civilizacijskog kulturnog naslijeđa, već i nezamjenjivi izraz ljudske kreativnosti i veličanstvene različitosti“, navodi  Portal za škole.

Ovogodišnji Međunarodni dan materinskoga jezika  u našoj je školi obilježen organizacijom višednevnih aktivnosti (17. - 25. veljače). Učenici, učitelji razredne nastave i knjižničar su se u natjecateljskom duhu prisjetili vrijednosti materinskoga jezika, prvog jezika koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Tako su se učenici prvih razreda natjecali u rješavanju zadataka: napiši što više riječi koje započinju slovom „m“, prepoznaj predmet sa slike i upiši slova koja nedostaju, od ponuđenih slova složi što više riječi, od izrezanih riječi pravilno složi rečenicu.

Učenici drugih razreda imali su sljedeće zadatke: od izrezanih riječi pravilno složi drugu kiticu pjesme „Ide zima“ i zalijepi na papir, ponuđene riječi pravilno rastavi na slogove,  od izrezanih riječi pravilno složi upitne rečenice, jesne rečenice pravilno preoblikuj u niječne rečenice, prisjeti se i pravilno zapiši prvu kiticu pjesme „Zeko i potočić“.

Učenici trećih razreda nadmetali su se u zadacima: pravilan redoslijed riječi u rečenici, pravilno oblikovanje jesnih, niječnih i upitnih rečenica; spoji lik i književno djelo kojem pripada, pravilno poredaj redoslijed kitica pjesme „Danas je fašnik“, razvrstaj riječi u tablicu (imenice, glagoli, pridjevi), od zadane imenice napravi umanjenicu i uvećanicu.

Učenici četvrtih razreda u svakoj smjeni morali su se dobro pomučiti kako bi uspješno riješili svoje zadatke. Tako su učenici njemačke smjene imali zadatke: upotrijebi tablicu i odgonetni imena književnih vrsta, a potom pročitaj tvrdnje i napiši kojoj književnoj vrsti pripadaju; oboji istom bojom dječji roman i njegovog autora, imenice preoblikuj u pridjeve muškoga roda te ih pravilno upiši u križaljku, a potom odgovori kakvi su to pridjevi; rješavanje osmosmjerke – posvojni pridjevi. Učenici engleske smjene su imali zadatke: poveži pjesme s njihovim autorom, poveži tekst književnog djela s njegovim autorom, pravilno razvrstaj zadane riječi u tablicu (imenice, glagoli, pridjevi), dopuni stihove naše himne, zadanim riječima dodaj slova ije, je, č i ć; zaokruži pravilno, a prekriži nepravilno napisane riječi, igra s velikim početnim slovom i interpunkcijskim znakovima u tekstu.

FOTOGALERIJA

Tekst i foto: Vedran Šperanda, knjižničar


Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška