preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška

Login
Osobna karta škole

Sandučić povjerenja

Društvene mreže


Školska knjižnica

Radovi mladih novinara

UDŽBENICI

RED BUTTON

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

CARNet
Glazbeni odjel

Ja i sva moja lica

Školska prehrana

Nove rubrike

Logo naše škole

Korisno

Priloženi dokumenti:
opcinaGrad.ppsx

Skole.hr
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2010.

Ukupno: 938496
Ovaj mjesec: 4453
Danas: 66
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Koliko su učenici zadovoljni školskim kuhanim obrocima
Autor: Sanela Jurić, 14. 11. 2023.

Otkako je od siječnja 2023. Ministarstvo znanosti i obrazovanja postavilo plan o besplatnom školskom obroku za sve osnovnoškolce u Hrvatskoj, u našoj se školi uveliko promišljalo o organizaciji i spremanju kuhanih/zdravih, tj. toplih školskih obroka,  na opće (ne)zadovoljstvo učenika škole. Mjesečne pripreme urodile su plodom i od ove školske godine redovito imamo kuhane obroke u našoj školi. U povodu Svjetskog dana hrane, (16. listopada),  školski novinari odlučili su provesti anketu među učenicima predmetne nastave o sadašnjem školskom jelovniku, ali i intervjuirati  one bez kojih školska kuhinja ne bi mogla funkcionirati – školske kuhare te pedagoginju Slavicu kako bi, s različitih stajališta, donijeli što točniju procjenu zadovoljstva učenika školskim kuhanim obrocima.


Bez obzira što dio učenika  još uvijek radije poseže za brzom hranom i treba im vremena da prihvate školske tople obroke, trebamo biti sretni što naša škola ima i kuhinju i blagovaonicu, pa naši učenici nisu ni ranije imali potrebu snabdijevati se često nezdravom hranom (grickalicama i slatkišima) iz obližnjih trgovina.Pitanje sviđa li im se novi jelovnik školske kuhinje u kojem je naglasak na kuhanim obrocima mišljenja učenika bila su podijeljena – dok se jednima sviđa promjena -  uvođenje kuhanih obroka, drugi pomalo negoduju jer i dalje preferiraju brzu hranu.

Od kuhanih obroka, koji im se najviše sviđaju, isticali su paprikaš, tjesteninu s mesom i grah, a manje im se sviđaju varivo s kupusom i tjestenina s tunom.

Učenici su bili vrlo otvoreni kad im se postavilo pitanje koje kuhano jelo bi oni uvrstili u školski jelovnik pa se tu našlo raznih prijedloga poput špinata s pireom, sarme, juha, pilećeg safta s tjesteninom i ćufti, a ljubitelji brze hrane su i ovu priliku iskoristili pa su uporno dodavali: sendviče, hamburgere, pizze, bureke…

Svi anketirani učenici (bilo ih je 30 tak) bili su jednoglasni oko novog izgleda školske blagovaonice – sviđa im se što je dio hola prenamijenjen za školsku blagovaonicu jer sada svi mogu sjediti i u miru pojesti obrok za stolom.

Učenicima je postavljeno i pitanje prednosti/nedostataka prijašnjih, tj. današnjih školskih obroka, a odgovori anketiranih učenika bili su slični. Anketirani smatraju da je današnji školski jelovnik zdraviji za učenike, ali i tvrde da ga dio učenika ne konzumira jer ne voli kuhanu hranu te bi katkad vratili pekarske proizvode u školski jelovnik dok drugi ističu kako im ovakva prehrana više odgovara jer i kod kuće jedu slične obroke, a mnogima se sviđa i dostupnost voćnih smoothija, voća i cedevite koje dobivaju na tjednoj razini.

U nastavku pročitajte intervjue s odraslima – školskim  kuharima i školskom pedagoginjom o zadovoljstvu učenika novim školskim jelovnikom.

1.Koliko učenika naše škole koristi besplatni školski obrok, tj. koliko obroka dnevno trebate skuhati?

U našoj školi oko 500 učenika koristi besplatni obrok.

2.Kako učenici reagiraju na kuhane obroke – ostane li dosta hrane ili se uglavnom sve pojede?
Reakcija na kuhane obroke varira – ovisno o tome što učenici vole/ne vole.

3. Što učenici, po vašem mišljenju, najviše vole jesti, a što im se manje sviđa?

Najviše vole paštašutu, paprikaš, grah. Manje im se sviđa kelj i kupus varivo.

4. Je li vam dio hola prenamijenjen za blagovaonu omogućio bolju raspodjelu hrane, tj.  učenicima  ugodniji boravak za vrijeme školske užine? 

Prenamijenjeni dio hola učenicima je omogućio bolji i ugodniji način konzumiranja školske kuhinje.

5. Učenici si sada sami uzimaju (iz većih posuda) hranu, kao što u posebnu posudu stavljaju ostatke hrane. Koliko su učenici u tome odgovorni i olakšava li vam to, na neki način, posao?
Učenici su odgovorni što se tiče uzimanja/ostavljanja hrane, a nama to olakšava posao.

6. Po vašem mišljenju, nedostaje li učenicima katkad i pokoji dosadašnji brzi školski obrok (tzv. fast food hrana)

Učenicima nedostaje i brzih obroka kao što su pizza, burek, lepinje, spominjali su i pitali zašto više nema tih obroka.

7. I u ovoj školskoj godini učenicima su osigurani besplatni obroci voća i mliječnih proizvoda, čak i napitaka poput cedevite. Koliko često učenici to dobivaju te ima li razlike u toj raspodjeli između učenika nižih i viših razreda?

Učenici jedanput tjedno dobivaju mliječni napitak, cedevitu i voće.  Svi razredi dobivaju jednaku količinu proizvoda.

8. Hrana koju kuhate je svježa, pripremate je svakodnevno. Koliko vam je vremena dnevno potrebno za pripremu i kuhanje hrane?
Za pripremu i kuhanje hrane dnevno nam je potrebno šest sati.

*Na pitanja odgovarali školski kuhari Anđa, Marko i Marijan.

1. Što mislite o uvođenju besplatnih školskih obroka u škole? 

Uvođenje besplatnih školskih obroka je dobra inicijativa na razini države da svako dijete ima pravo na školski obrok, da jede zdravu i raznovrsnu hranu što utječe na poboljšanje prehrambenih navika. 

2. Učenici naše škole imaju mogućnost jesti kuhane (zdrave) školske obroke. Vole li učenici jesti variva (po Vašem mišljenju) i koliko im uvođenje  kuhanih obroka može poboljšati prehrambene navike? 

 Ne vole svi učenici jesti kuhanu hranu. Uglavnom vole jesti grah i paprikaš, a manje se pojede varivo od kupusa, karfiola ili miješano varivo. Kuhana hrana je zdravija od gotovih pekarskih proizvoda. Prehrambene navike treba razvijati od  najranije dobi što utječe na zdrav razvoj učenika. 

3. Naši su učenici od ove godine dobili još jednu blagovaonu – tj. prostor hola je prenamijenjen za užinu učenika. Je li to omogućilo bolju raspodjelu hrane, a time i učenicima ugodniji boravak za vrijeme školske užine?

Ove školske godine naši učenici su dobili prostor u holu prenamijenjen za užinu učenika. Jako su zadovoljni, jer imaju svoje mjesto i ugodniji im je boravak za vrijeme školske užine. 

*Na intervju odgovarala školska pedagoginja Slavica Ordanić-Janošević

Iz svega navedenog može se zaključiti da je promjena svijesti o prehrani dugotrajan proces i ne mogu se očekivati brzi i veliki pomaci. Ali, trebali bi misliti na svoju bolju budućnost i ustrajati u usvajanju zdravih životnih navika, a to znači i redovitoj konzumaciji toplih, tj. kuhanih obroka.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju