preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Mato Lovrak" Nova Gradiška

Login
Osobna karta škole

Sandučić povjerenja

Društvene mreže


Školska knjižnica

Radovi mladih novinara

UDŽBENICI

RED BUTTON

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

CARNet
Glazbeni odjel

Ja i sva moja lica

Školska prehrana

Nove rubrike

Logo naše škole

Korisno

Priloženi dokumenti:
opcinaGrad.ppsx

Skole.hr
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2010.

Ukupno: 938452
Ovaj mjesec: 4409
Danas: 22
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
DAN BROJA Pi
Autor: Vedran Šperanda, 15. 3. 2024.

U matematici postoji jedan poseban broj, tajnovit, utkan u samu srž zakonitosti svemira, toliko poseban da čak ima svoj dan! Broj Pi (označavamo ga grčkim slovom π) predstavlja omjer opsega i promjera kružnice. Njegova vrijednost zaokružena na dvije decimale iznosi 3.14. Zato se baš datum 14.3. odredio kao dan broja Pi.

Učitelji matematike naše škole, zajedno sa svojim učenicima, dugi niz godina obilježavaju Dan broja Pi. Ove godine uredili su prigodne panoe u razredima matematike, a pano u holu škole osmislili su i uredili učenici 7.a razreda s učiteljicom Darijom Mikić. Ideja je  odabrati 3 boje te u 14 minuta dizajnirati i obojati 15 pravokutnika kako god su željeli.


Otkrili su ga Babilonci prije više od 4000 godina. Slavni matematičar Arhimed, prvi je točno procijenio vrijednost broja Pi. Pojavom računala počeli su se rušiti rekordi. Godine 1949. računalo ENIAC izračunalo 2037 znamenki broja Pi, a krajem 80-tih broj znamenki premašio je milijardu. Broj Pi ima beskonačno mnogo znamenki.  Danas je već poznato više od 50 trilijuna znamenki broja Pi. Do tog nevjerojatno velikog broja znamenki došao je Timothy Mullican koristeći računalo koje je te znamenke računalo punih 303 dana!

Jedna od zanimljivosti je da je upravo dan broja Pi, 14. ožujka,  ujedno i rođendan velikog fizičara Alberta Einsteina.

Učenici osmih razreda, koristeći školske tablete i svoje mobitele, svoje su znanje matematike provjerili igrom Šifrirane poruke. Rješenje svakog zadatka dalo im je kod/šifru za ulazak u sljedeći matematički problem. Kao završetak natjecanja, nakon završene igre, procijenili su koliko je decimala broja Pi na panou izloženom u razredu. Učenici su se natjecali u parovima, a pobjednici su nagrađeni prigodnim blokovima. Autorica igre Šifrirane poruke je učiteljica matematike Tanja Špehar.

Tekst i foto: Darija Mikić, nastavnica matematike





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju